Sunday, April 20, 2008

Dari Laluan Hidupku Minggu Yang Bersekang Tekanan

Minggu yang agak dalam ketegangan,permainan emosi yang kental,paluan tekanan yang bertalu-talu,hadapi dengan tenang mulai bergerak memikirkan jalan keluar yang mustahil,terasa bagai terkurung di satu penjuru,tiada pilihan.Asas permulaan yang begitu rapi dan teliti kecundang di pengakhiran.Bicara-bicara kenalan rapat bersentuh satu sentimen memburukkan aku dari mulut seseorang,yang pasti aku menghadapi dengan matang tidak melatah,keburukkan biar dicanang,ketidakpuasan hati terus lantangkan tapi harus diingat bukan dibelakang hadapi biar berdepan,aku cuba mendekati kembali tidak ada peribadi untuk mengerti tanda menyalahi terus menguasai,aku mengalah biar lega si hati.

Ketenangan datang mengunjung seketika,syukur Kau masih ada,rasa sekejap selesa tetap ada,tidak selalu bersekang derita.Berhujah panjang berjela pun tidak akan menyelesaikan segalanya,aku senyum ada ketika,cuba motivasikan diri,tatkala rasa makin dijauhi.Nyalaan rokok persis setiap waktu,mula menemani bila rasa sunyi,sahabat paling sejati.


Zahirnya bisa melemparkan senyuman,batinnya tiada dimengerti,mungkin pandangan typical sang anak muda,cuma bila keadaan berhadapan dengan semua ini,kembali kepada kongkongan dalam pemikiran sempit,bayangkan kamu berhadapan tembok yang luas,mana harus dituju.Terima kasih sahabat ada jenaka untuk aku lahirkan biar kalian ketawa menghilangkan duka,biar seketika harap kalian tetap gembira.Dari laluan yang penuh ranjau,tak perlu untuk meminta simpati,minta di mengerti?tidak diharapkan,berbalik pada tunjang kebenaran pemahaman manusia biasa,jangan harapkan masalah kita difahami,orang ada untuk kita berkongsi,sekadar meluah untuk membebaskan diri,akhirnya kembali tetap pada asal yang memikul adalah diri sendiri.


Langkah akan selalu terhenti,tatkala sedang berahi menjalani kehidupan ini,alangkah gembira setiap kala boleh ketawa dan melangkah.Lukisan tetap berwarna warni tangisan tetap menjadi penyeri.Sekali sekala pasti berlaku,tanda kekuatan dalam kelemahan di situ pengisiannya terjadi.Mungkin terlalu dalam kalam aku tampilkan,keterasingan masing terasa.


Dalam seminggu yang penuh dengan penekanan aku tak terdesak menoleh ke belakang,biar ada tentangan,senyuman aku lemparkan.Seminggu yang begitu tegang,aku masih belum tenang,sabar aku masih beraja.Keluarga masih ada,biarpun terbit darinya,dan juga kisah silam serta keadaan sekarang aku,juga menyumbang kepada tekanan ini.Hidup,aku masih
harus dilayari....

Panadol active fast 2 biji,rokok pall mall hijau 14,terima kasih.

No comments: