Thursday, July 31, 2008

Permintaan

Kekalutan menyelubungi waktu yang mengisi ruang-ruang yang ada.Terselit satu madah runsing secara pintas mengisi hati. Jauh melarikan diri agar tidak terus menetap sudut fikiran,bukan jalan untuk menyelesaikan kesulitan.Aku terkaku dalam suara-suara yang menyorak keindahan,terasing dalam lenggok keceriaan.Cuba mentaksir penyelesaian, masih berdiri tembok pemisahan yang kental. Hanya kalam pada Pencipta beralun mengisi tanggungjawap.

Aku lemah dalam kekalutan,aku tewas dalam kesulitan yang terbit.Bergelenang memikirkan nasib.Air jernih terpancar menggambar kesedihan.Aku tak meletakkan diri sebagai lelaki pengalah,maruah tak aku rasakan tercalar.Lebih tercalar bila aku tak mampu menghulur tangan membantu.Aku melihat dari satu sudut yang berbeza,ujian penghapus dosa.Bicara bersentuh kerohanian pernah dipertengahkan dalam soal ini,aku bersetuju.

Aku panjatkan kesyukuran atas segala ini,rahsia ada bersembunyi atas segala kejadian.Tiada yang dijadikan tanpa sebab.Rungkaikan persoalan bakal terbit jawapan.Sahabat sekalian aku harapkan satu pergorbanan.Sejahterakan sekalian,hamparkan permintaan,berdoalah pada Yang Maha Esa,sejahtera keluarga sekalian dan keluarga aku,jauhkan kezaliman.

No comments: