Tuesday, January 15, 2008

Rasional

Tekanan berlegar di setiap waktu,sukar untuk di terjemaahkan dalam satu rasa untuk digambarkan.Bila bicara soal-soal hakiki kita tersibuk dengan anjuran-anjuran duniawi.Aku pengembara begitu jua kalian,hari ini apa aku hadapi belum tentu kalian menerimanya sama.Kita berasing kedudukan suasana,mungkin tika aku menangis kalian gembira.Berbeza bukan?

Aku cuba ringankan minda dengan melemparkan ke satu sudut isu-isu sampah yang menyemakkan kepala.Terkenang balik zaman pengajian di kolej,Pelbagai pengalaman terkongsi bersama rakan-rakan,ada yang bergaya seperti ke pejabat kadang menjelikkan,yang berambut cacak mencari perhatian,yang berseluar jeans tunggu la tindakan,bagi perempuan manis bertudung,jujur atau tidak
you all yang tanggung.

Awal pagi begitu asing bagi aku dengan kenderaan terhad ke kolej memaksa aku menerima surat amaran berkali-kali,cuba memberontak salah aku juga,bangun tak pernah awal.Terima apa saja keadaan,bila aku bersuara belum tentu ada yang terima,bila aku mendiam diri kata aku terlalu emosi,aku seorang pemikir,pemikir ala barat dan ketimuran mencari kesesuaian,bukan pemberontak membuta-tuli aku bergantung pada fakta dan kebenaran.Kadang-kadang kebenaran itu sukar itu dijelaskan.Aku masih aku dalam suasana berbeza,bersikat rambut ke belakang kadang-kadang sikat tepi aku rasa bebas,bebas dengan pemikiran aku,bukan pemikiran yang bebas yang meletakkan agama di belakang sedangkan ia lah tunjang peribadi setiap insan.

Dedikasi buat
-Bayangkan Kalau John Lennon Tak Mati-
amirsyafiq.blogspot.com




No comments: