Friday, January 29, 2010

Aku Bukan Malaikat

Sayap yang terlebar bisa meruntun patah,

Jatuh tidak bisa dipapah,

Hanya mengundang resah,

Jawaban pasti yang tak diendah,

Sekali lagi bertemu susah,

Lalukan secebis denai,

Sekiranya ia sudah diredhai,

Semakin jauh semakin disesali,

Seagung suara memadai,

Dosa itu kembali lagi,

Jernih itu belum gugur,

Hanya kata yang terhenti,

Dijamah oleh kenangan abadi,

Aku sukar dalam lapangan yang bebas,

Umpama tangkai ditarik terlerai tali,

Aku mahu tak bererti aku perlu,

Aku perit tak bererti aku serik,

Aku rindu tak bererti aku cemburu,

Aku sakit tak bererti aku letih,

Aku pergi tak bererti tak akan kembali,

Jeritan yang tidak bersuara,

Bersemadi dalam kotak sengsara,

Luka akan hilang,parut akan kekal,

Kebal.

Sesal.

Kesal.

Aku bukan malaikat yang tiada tercaitit dosa......



No comments: