Friday, April 10, 2009

Ada Yang Kembali Ada Yang Pergi......

Terima kasih.Ada perhargaan.Tiba dan pergi.Tak minta untuk menyulit.Doa aku iringkan.Salam aku persembahkan.Terima kasih.

Ramai yang mencemburui keceriaan aku,ada tiap masa untuk bergurau dan seloka,mereka pastikah apa ada didalam hati anak muda ini?
Bila aku berdiam ada yang berbisik,cuba mentaksirkan apa yang aku alami,mereka salah,tika kalian sedang ketawa disitulah aku sedang menderita ketika aku sedang berdiam diri ketika itu la aku menghiburkan hati.Bila aku rasakan ada cahaya yang cuba menerangi sekali lagi aku tewas dalam permainan hidup ini.

Ucap kata aku mampu membangunkan insan yang dalam keadaan lemah,tika aku lemah siapakah yang menyedari jeritan aku?Aku suka berdiam,bukan bererti membenci dan berdendam,biar aku usaikan sendiri.Masa satu sentimen digunakan untuk membiarkan keadaan terus tenggelam dan dilupai.Samada akan berakhir atau terus bergantung tanpa titik akhir.Jemu untuk berurusan dengan masa,jika benar terangkan kenapa hati aku masih begini?Ditomahi dengan tidak kepastian?

Aku sering mencuba,cubaan satu langkah untuk kehadapan,namun acap kali yang aku temui jalan yang menarik aku kembali ke belakang.Sekali lagi.Aku tidak putus asa atau mencari penderitaan?Dahulu berbeza dengan sekarang,nilainya begitu jurang.



2 comments:

Jawahir said...

huhu,subjektif...hahah..

penakarat said...

subjektif xleh direct sgt...hahahaha