Sunday, December 30, 2007

Jiwa

Beliau hampir menemui ajal ketika asyik mendengar lagu berunsur hardcore


Pengalaman aku yang bisa menggunakan pena untuk menghasilkan karya kian beransur pudar dialihkan dengan minda-minda songsang barat yang menghayutkan aku dalam rentak gitar elektrik dan bunyian nada masa kini,namun aku masih sikat rambut ke belakang tak mengenakan topi senget atau key untuk menunjukkan identiti muzik yang aku minat.Cukup menenangkan halwa telinga dan membangkitkan nafsu pendengaran aku.Segala muzik aku dengari tak perlu bunyian berdentum-dentum untuk membangkitkan selera aku sekadar kompang lemah masih mampu untuk saraf aku bertindak mengerakkan kaki.Rock?menyegarkan minda bila ingin memberontak,Hip-Hop?membawa penceritaan yang begitu dramatis untuk difahami,Jazz?kaki dan tangan menepuk gembira,Oldies?Mengembara alam yang tak pernah dilalui.Semua muzik memberi erti masing-masing,apa jua pilihan anda dan keluarga anda adalah hak kamu semua.

Yang Meminati Oldies
mie

1 comment:

Amir S. said...

anak-anak aku insyaAllah tak jadi macam dia.